Prioritering

CSN finansierade självmordsbombaren i stockholm... Ja, det kunde man ju ge sig fan på :P inget agg mot CSN, men ni kanske minns att jag var lite butter för jag fick betala mer än dubbelt så mycket tillbaka 2012 eftersom de räknat ut att jag tjänade mer än vad som förmodades 2010... Ja, i år ska jag betala dubbelt igen för tjosan; jag tjänade tydligen för mycket 2011 också! Så av min föräldrapenning ska det varje månad gå flera tusenlappar till CSN. Hade ju gärna betalat denna dubbelsumma ett år då jag jobbar men tja, pengarna behövs väl bättre där så de kan finansiera fler självmordsbo... Nä, förlåt -STUDENTER!! ;) Skämt åsido, det är bra att det finns CSN-stöd så fler kan studera. Det är bara lite surt (sa räven) nu att betala sjukt mycket mer när vi redan har lägre inkomst då en av oss kommer vara föräldraledig hela året.


Kommentarer
Postat av: mynona

Ja, statliga myndigheter är inte lätta att ha att göra med. Nitiska paragrafryttare som gör allt för att sätta åt hederliga samhällsmedborgare. Sitter och vänder på papper och sörplar i sig kaffe och kakor om dagarna. Och gör de inte det så är de ute och utövar sitt maktmissbruk. Nåja, de som är statligt anställda gör ju bara sitt jobb, precis som lägervakterna gjorde.

2013-02-18 @ 12:40:07
Postat av: Nilla

Alltså, måste svara på den kommentaren... Vi brukar nästan aldrig få kakor till kaffet!!

2013-02-18 @ 22:08:22
Postat av: Alexandra

Beroende på vilken enhet man jobbar på :)

2013-02-18 @ 22:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0