Bad

Imorgon ska ungarna få besöka badhuset... Dock ska den lille benige Bosse inte bada, han är för smal för minsta badblöjan och har det mycket bättre i sin vagn. Alice däremot lär gå bananas när vi släpper loss henne i barnpoolerna med sina armpuffar. Önskar vi haft ett så roligt badhus nära där vi bor. Jag som alltid avskytt Östersund sa (till min egen förvåning) till min kära make att vi flyttar hit upp om han någonsin blir av med jobbet. Här finns också målarjobb och statliga myndigheter. Vintrarna är underbara och det vore så skönt att bo nära mamma och pappa och syskonen som kan hjälpa till mer... Tänk att kunna storhandla ihop och ha barnvakt!! Och dagistiderna skulle säkert bli kortare även om båda jobbar heltid då det finns flera andra som vill hämta... Ja, plötsligt känns den här förbaskade staden inte lika genomjävlig längre... Rent av lockande. Men jag, liksom maken, älskar vårt hus och trädgården hemma och närheten till stranden och shopping i storstäder som malmö och Köpenhamn... Och alkoholen i Tyskland om jag känner gubben.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Komsi, komsi. Önskar också att ni bodde nära och jag skulle med största glädje kunna hjälpa er med mina små älsklingar i tid o otid. Och det finns fina hus här uppe också och ni kan ha växthus till era exotiska växter. Vill ni ha salta bad kan vi ta en husvagnsweekend ca.18 mil österut och annars kan jag ju alltid hälla i ett paket salt i poolen ;) Du ser, allt går att lösa!

2013-02-22 @ 00:40:43
Postat av: Alexandra

Vi vill faktiskt ha kvar er här i Skåne!!!

2013-02-22 @ 06:50:33
Postat av: Alexandra

Men jag förstår vad du menar :)

2013-02-22 @ 06:51:09
Postat av: johan

jag har ju problemet med huset....hur ska jag frakta upp det.....om ni inte visste så har jag lite problem med SMÅ förändring....:)min kompost....hur fraktar jag upp min kompost;)

2013-02-22 @ 19:49:17
Postat av: Svärmor (till Johan)

Men Johan, det finns ju jättefina hus här uppe. Sälj det ni har o få en bra handpenning på ett nytt Jämtländskt hus :) Och du kan ju alltid börja på en ny kompost, och går inte det kan du få ta min så slipper du frakta din så långt ;)

2013-02-23 @ 21:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0