Vem gråter mest?

Vem gråter egentligen mest nu? Jag eller plånboken? Varit hos tandläkaren... Haft problem med tänderna lääänge men eftersom jag kräktes hela tiden som gravid så var det inte läge att någon pillade i min mun då och sen har det varit mycket annat emellan... Men nu har jag äntligen (?) tagit tummen ur och bytt till en privatklinik och gått dit för första bedömning. Den tanden jag hade ont i som gravid är bortom räddning. Det är bara och dra ut. "pulpan är i nästa stadie" betyder inget annat än "tanden är död". Hade ytterligare hål och emaljsprickor och min förbannade käke som låser sig... Ja, och min tandläkarskräck... En kort sammanfattning kan vara: nio-frekking-tusen!!! Snyft. Så... En hälsning till en yngre mig: var rädd om tänderna!!! Sluta öppna saker med dem! Sluta äta popcornkärnor! Sluta dricka läsk... Borsta och använd tandtråd varje dag. Gör regelbundna besök hos tandhygenist. Annars slutar jag såhär. Pank och snart tandlös. Snyft. Det är lätt att vara efterklok. Största problemet nu är ändå barnvakt. Johan kan inte komma ifrån jobbet och hans jobb är inte alexandervänligt. Någon som kan ta en (förmodligen sovande) bebis en timme på måndag? :P Alice har ju dagis...


Kommentarer
Postat av: Moaaaaaa

Moster kommer!!!

2013-04-24 @ 20:03:51
Postat av: Mamma

Du får sätta dom på planet norrut så kan jag gärna passa båda två ;) Det är såna här gånger man ska bo nära mamma! Hoppas det löser sig med nån bra och pålitlig barnvakt.

2013-04-24 @ 23:22:27
Postat av: mormor Bettan

Oj vad jag önskar vi eller du bodde lite närmare varandra. Skulle gilla att få vara barnvakt.
Kram till er alla

2013-04-28 @ 13:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0