Som pappa sa...

Det är synd att det är käften och inte ögonen som är besvär... Flera optiker genomför gratis undersökningar och sedan räntefri avbetalning på glasögon - alla ska ha råd att se! Tänderna är det värre med, undersökningen går på flera (!!!) hundra och sedan gäller kontant betalning utan pardon... Att kunna tugga är inte för alla? Ringde iaf tandläkaren idag... Berättade att jag har ont. "då får det bli en akuttid" (som givetvis är 300-2000kr dyrare i bara undersökningskostnad beroende på vad som är problemet) sa receptionisten och sedan fick jag tid om några veckor...!?! Hur kan det vara akuttid? Då kanske de kan kalla det vanlig tid och strunta i akutavgiften? Inte? Nähäpp. Då avbokar jag tiden och ringer en annan tandläkare och berättar inte HUR ont jag har förrän tiden är bokad utan att bli kallad akut. Har egentligen ändå inte råd att gå förrän slutet av maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0