Valborg

Jag tar det helt enkelt i kronologisk ordning, varför det kommer ett par bilder nu innan som inte hör till valborg...


Den omtalade jordgubbspyramiden... Som förhoppningsvis är full av goa gubbar nästa sommar (och kanske ett par redan i år även om vi fick väldigt små plantor...)


Min nya torkvinda! Inte för det är något att lägga upp bild på, men jag är så nöjd!!


Alice hjälpte till att göra snittar igår innan gästerna kom... Hon tyckte morsan var snål med gegga på brödcirklarna... En liten tesked var inte nog, hon hällde halva byttan över sin lilla brödbit. "Nam nam"


Resultatet... Samtliga är "himmagjorda" så om någon vill ha recepten så finns de i mitt lilla förvirrade huvud. Då får ni säga till!


Amy, Hannah och Eldiz


Den glada husbonden och hans glada hund.


Eldiz försöker blåsa liv i brasan.


Behöver någon säga vad hennes gubbe och våran hund tänkte om det?


Men brasa blev det till slut. Varmt och gott!


Obligatoriska "nu ska vi stå här och glo på en eld och försöka se intresserade ut"-stilen. Det är otroligt hur besvärade tre gubbar kan se ut...


Jeanette och Mio


Grannens bål sett från vår gård...


Amy, Hannah och Eldiz... Några timmar senare, inomhus i värmen. Det må vara vår, men det är skönt att gå in när mörkret faller på och det blir kallt ute. Ungarna var frusna och mammorna behövde salta pinnar och inför eurovision.


Nu tappade jag min kronologiska ordning... Det här är inte bildmotivet egentligen, upptäckte det bara i bakgrunden på en annan bild... Man ser ju rätt tydligt vem som petat åt hunden mest.... hehe


Johan testar Alices studsmatta... "HurraaaaaaAAAAAJ, JAG STRÄCKTE MIG!!" lät det...


Alice när hon sov middag idag (måste ju lägga någon bild på henne så inte mormor och mormor Bettan blir arga på mig)


Alices hörna på altanen... Med lilla stolen, massor av smultronplantor och smulgubbar och annat som hon själv fått välja...


...Som exempelvis den här blompinnen med prinsessan.


"På sommaren är regnet lite varmare..."


Örtträdgården som vi fick så fin ifjol är på G i år igen :) Lite nya förmågor men en hel del gamla favoriter.

nu ska vi "ull rull rull rull" säger Alice. (kolla youtube och dansa...)
Hej hej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni ser ut att ha haft en trevlig valborg tillsammans med goda vänner, härligt! Och det var tur att det fanns med en bild på hjärtat också :)

2012-05-01 @ 19:45:50
Postat av: Mormor Bettan

Härliga bilder ni såg ut ha väldigt mysigt och vilka härliga snittar såna måste jag göra. Hoppas det blir några jordgubbar iår så Alice kan ploch annars får hon väl plocka smultron. Ja det var tur att vi lite bilder på lilltrollet skulle gärna vilja se ännu fler, men det kommer väl senare i sommar hoppas jag. Längtar efter er. Tusen kramar till er alla fyra från gammomma o gammNisse

2012-05-03 @ 22:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0