Aktivister...

Jag tror att budskapet gått fram här redan. Jag gillar inte aktivister. Inte av något slag.

Speciellt inte okunniga s.k. djuraktivister som gör mer skada än nytta. Såna retar mig till tusen. Och så idag kom ju en chans utan dess like... SOM INTE FOLK TOG!!

Jag snackar om de där green peace-typerna som kedjade fast sig på ett fartyg som skulle till arktis. Huruvida jag stödjer borrningarna eller inte låter jag vara osagt då jag inte satt mig in i ärendet, men jag tycker säkert tvärtemot aktivisterna ändå.

I alla fall så kedjade de fast sig... och det "skapade en fördröjning".
-HUR!? Det är min fråga!! HUR kan en bunte fastkedjade människor hindra ett stort fartyg? Var de SÅ tjocka? Sjönk skeppet? Hade jag haft ett fartyg på väg mot ett av de kallaste och jävligaste ställen som finns på jorden och någon fått för sig att kedja fast sig i min båt - FINE, sitt där och huttra då när jag kör vidare... Jag kan komma ut med en kopp varm choklad till dig när vi närmar oss temperaturer så kalla att det gör ont att ens nämna.

Jag säger inte att detta är ett korrekt sätt att hantera aktivisterna, verkligen inte. MEN JAG HADE kanske gjort så. Om jag hade haft ett jättestort fartyg med fastkedjade grönfredar.

Oj vad jag vill ha ett jättestort fartyg.

Fast inte för att åka dit det är kallare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0