Trädgårdsbestyr

Börjar jobba igen nästa vecka. Ska bli skönt att komma hemifrån och till ett jobb jag gillar, men samtidigt kommer det bli jobbigt att träffa min kollega och vän som har en rejäl kula på magen. Jag är bitter. Dock kan jag tycka att hon förtjänar det mer än vissa andra som går tjocka nu, tjejen har försökt bli gravid väldigt länge och barnet kommer bli älskat och ompysslat till tusen. MEN jag kan inte förneka att jag är bitter.

Denna veckan ägnas åt trädgården. Vi håller på att flytta vår ved till det nya vedskjulet för att riva det gamla... Och på platsen det gamla står idag kommer en lekstuga deluxe att byggas nästa sommar till vår lilla älskling, med stengång till dörren och egen bärså. :) Bara det bästa är bra nog! Hon kommer nog få en egen liten veranda utanför där vi kan hänga lådor med smultron och jordgubbar... ja, morsan har storslagna planer!

Lite annan allmän städning har påbörjats också. Planen var att tvätta och olja altanen i påsk, men eftersom vi får finbesök från norrland då så får vi nog ta tag i det nu istället. ska nog ta upp och skaka dynorna också och se så inte något äckligt djur byggt bo där i vinter (de har legat i en dynbox, men man vet aldrig med de där förbenade mössen! De tar sig ju in överallt!)

Och imorgon ska jag faktiskt baka och fylla frysen igen. Brukar alltid ha fikabröd hemma men nu har det varit dåligt med det ett tag... Så imorrn blir det bullar, hallongrottor, småkakor, kärleksmums och annat gottigt som är smidigt att frysa in och bara ta upp när man får besök. Och som alltid när jag bakar så kommer säkert min svärfar dyka upp här i något ärende :) Jag tar det som en komplimang att någon gillar det jag gör.

Slutligen vill jag passa på att tacka gubbarna och käringarna nere i Åhus för den go'a smörgåstårtan ni skickade! Det är helt rätt att man behöver tröstäta ibland och då finns det nog inget som slår en grymmers god smörgåstårta!


Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Härligt att höra att du är vid gott mod, och fy vad du är duktig, själv orkade jag bara baka 2 stycken sockerkakor. Vad kul för Alice att få en egen lekstuga, hoppas hon bjuder fika om man skulle ha vägarna förbi, hon kan nalla lite kakor ur mammas burkar annars går det lika bra med en massa kramar, ja till och med ännu bättre.

Nu är det riktig vår häruppe, ingen snö och soligt och varmt, hoppas det håller i sig.

Sköt om er nu och ha det så gott, längtar efter att få krama er på riktigt men skickar ändå massor av kramar till er alla.

2012-03-27 @ 15:27:01
Postat av: Moster Moa :D

http://www.hoglekardalen.com/wp-content/uploads/Basse_per.jpg

KOLLA DÄR !! :D

2012-03-29 @ 22:34:51
Postat av: Mamma

http://www.hoglekardalen.com/bildgalleri/ Här finns en liten prinsessa i rosa hörselskydd med. Hon gillade after ski :))

2012-03-30 @ 13:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0