Polis polis potatismos

De grep den kille som körde ihjäl en man i centrala Malmö, han var känd som kriminell, påverkad och jakten började när han smet från en annan olycka osv...

Men nu ska de utreda om polisen gjorde fel som jagade honom?! Det är inte första gången detta sker och jag behåller min åsikt.

Helt sinnesrubbat. Jag tycker att polisen borde få mer befogenheter och större leksaker istället. Som en granatkastare. Det hade stoppat idioten bra mycket tidigare och ingen skulle någonsin behöva oroa sig för att han ska köra påverkad igen!

Hur kan ni beskylla farbror blå när de gör sitt yttersta för att stoppa idioter som den i Malmö?! Tänk lite.


Kommentarer
Postat av: Brita

Du har min röst!

2012-06-15 @ 12:53:20
Postat av: Emil

Tänk om polisen spränger fel person med din granatkastare?

2012-06-18 @ 18:28:30
Postat av: Nilla

Emil: Det är ju svårt att hävda att man var oskyldig och "fel" person när man flyr från polisen. De behöver ju nödvändigtvis inte skjuta på allt som rör sig, utan kan spara denna lilla extra överraskning till de där pangsvinen som dyker upp med jämna mellanrum.



Finns en lindrigare metod, typ att störa ut bilars motorer så de stannar, så är jag helt inne på att det skulle fungera lika bra. Huvudsaken är att idioterna inte kommer undan rättvisan, något de gör allt lättare numera eftersom polisen inte FÅR jaga folk längre.

2012-06-19 @ 12:57:21
URL: http://motherofalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0