Mormor Bettan

Mormor Bettan... Min mormor, Alices mormors mor. Morsdag passerade och jag insåg nu nyligen att vi inte gratulerade henne!

Johan undrade härom dagen hur gammal mormor Bettan är. Jag svarade "tja, omkring 50 tror jag". Har vid närmare eftertanke insett att min egen mor är "omkring 50 tror jag" så rent logiskt är hennes mor aningen äldre. Men för mig har min mormor inte åldrats en dag sedan jag var relativt liten och det högg till ordentligt i hjärtat när jag insåg att min mormor nog inte är omkring 50 längre.

I min värld är mormor odödlig. I mitt huvud finns hon alltid där för min dotter som hon funnits där för mig. I mitt huvud sitter hon och dricker gin och tonic på vår altan när Alice tar studenten och hon svänger sina lurviga på dansgolvet när ungen gifter sig... Och får sina barn... Mormor Bettans barnbarnsbarnbarn... Och bakar mormorkakor (chokladrutor med hasselnötter) i all evighet.

När jag var liten var jag mormors flicka. Det är jag fortfarande, fast i smyg. Mormor har alltid funnits där och därför var det bara naturligt att döpa vår första dotter, Alice Elisabeth, efter henne.

Min mormor är stark. Hon kickar röven av dummingar, cancer och vad som helst. Hon är en genuin stålmormor. Jag hade gett mycket för den styrkan och det modet.

Tack, mormor Bettan. För att du alltid funnits där för mig och min familj. För de grymma gener du gett mig och för det jävlar anamma som du lärt mig.

Och för de oändligt många gånger du suttit barnvakt till mig, låtit mig bo hos er på somrarna och tagit med mig ut på resor jag annars missat.

Tack för att du finns. Och för att du alltid kommer att finnas.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gud vad vackert skrivet, nu gråter jag!

Men jag håller med dig, min mamma (din mormor) är värd alla vackra ord som finns. Och jag vet att du är och kommer alltid att vara "mormors flicka" även om du är det i smyg ;)

2012-06-06 @ 10:41:36
Postat av: Mormor Bettan

Tack mitt älskade barnbarn för allt det vackra du skrivit, tårarna bara trillade på både mig och Nisse när vi läste detta. och visst är det sant att ibland känner jag mig som 50´ja till och med yngre ibland, men det händer också att man känner sig som 90.Du ska veta att det alltid har varit en stor ära att ha fått just dig till ett älskat barnbarn, kan inte nog beskriva hur mycket även du har betytt för mig. Att jag också skulle få uppleva att bli gammel mormor är också alldeles underbart( trodde för ett tag sedan att jag aldrig skulle få uppleva detta under) Hoppas vi kommer att få många fler härliga år tillsammans med dig och din underbara familj. Nu gråter jag så tårarna sprutar( men det är glädjetårar) Vår förhoppning är att vi även iår kommer att få vara med och fira den underbart goa Alice på hennes födelsedag.Tack för att du också finns, älskar dig så otroligt mycket. Krama dina kära och jag hoppas vi ses i sommar. Tusen kramar från din mormor

2012-06-06 @ 17:16:39
Postat av: BÄBÄBÄBÄÄBÄ

http://www.youtube.com/watch?v=dqyS_MRQ2Zo&feature=channel&list=UL

2012-06-08 @ 18:43:12
Postat av: michelle

naaaaaw.. vad härligt! där ser allt världen vad man får tillbaka om man är en engagerad mor el farförälder. JO, Kärlek!!den bästa valutan ;)

2012-06-11 @ 16:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0