Glad påsk!

Jag har tyvärr ingen påskkärring att bjuda på... Men lite påskgodis i form av bilder som kanske kan lysa upp dagen hos mormor och mormor Bettan :)

Själva påsken firar vi imorgon istället eftersom vi kanske får middagsgäster då... annars har vi mat till en hel armé att svulla i oss själva. Eller... Egentligen för MIG att svulla, för Johan äter varken sill, lax eller de andra goda... Han får prinskorv med barnen.



Alice-termosmuggen som pappa Johan fick när vi hade varit på barnmässa.


Nya vårmössan


Pappa rev vårt gamla vedskjul när han behövde rensa ut lite känslor... Skönt, det ser mycket bättre ut på tomten nu när det fula rucklet är borta! Det nya vedskjulet sitter ihop med förrådet och ser betydligt bättre ut och kommer se toppenbra ut så snart det är helt färdigbyggt.


Älskade tant Mika. Världens klokaste idiot.


En bild till faster Lotta... Hon provade outfiten, och var jättesöt i den, men den glider tyvärr ner så snart hon rör sig så vi får nog inse att Alice är större än en genomsnittlig thailändsk tvååring :P


Ett kaninkranie. Ingen speciell anledning... Jag tyckte det var rart med sina framtänder.


Min nya ångest. Min datorskärm på jobbet tittar tillbaka på mig. Den har en liten lins där i hålet som kollar om jag sitter på min plats, annars stänger den av sig... Jag är helt övertygad om att det är någon som spionerar. Så snart jag listat ut hur jag kan sätta en post-it över hålet utan att den stänger av sig så ska jag göra det!


Påskharen hittade till oss... Till Alices stora glädje. Ja, vårt barn åt choklad till frukost idag, vad åt ert?


Slutligen... Så står här en väska full av vin och väntar på Johans svärmor... Behöver jag säga mer?

Nu får du ta och bli frisk, snorunge, för det är minsann min tur att ha mamma och pappa lite nu!

Glad påsk allihop!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för bilderna, dom behövdes nu. Vi väntar fortfarande på "lillebrors" tillfrisknande så han får komma från sjukhuset och så att vi kan få resa söderut till er. Ha en bra påskafton. Kram mamma

2012-04-07 @ 13:14:19
Postat av: Mormor Bettan

Vilka härliga bilder, oj vad jag önskar jag kunde ge er stor härlig påskkram på riktigt. Nu får ni iallafall riktiga påskkramar av mormor & morfar med barn. härligt att Fredrik blivit så pigg att de kan åka ner. Pratade nyss med pappa Peter han ville nog åka inatt som det lät på honom.

Nu ska jag fixa lite påskmiddag det är ganska enkelt för det blir bara jag & Nisse men man vill ändå äta något gott. Ha nu en härlig helg och kramar i massor från gammomma o gammnisse

2012-04-07 @ 16:02:35
Postat av: Lotta

Fina bilder! Tack för bilden, thailändska outfiten! Synd att den inte passade! Bättre lycka nästa gång.... Ska prata vett med thailändarna!!! Glad påsk på er, kram :)

2012-04-09 @ 13:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0