Barnbananens vänner.

De har tagit bort barnbananen på ica i Södertälje eftersom folk halkat på rester (får f.ö. en lite rolig bild i mitt huvud här).

ARGHHH!!! Det är ju höjdpunkten med att handla enligt många barn, däribland min dotter. Och underbar muta enligt många föräldrar som har barnen med sig när de storhandlar, däribland jag!

Givetvis måste föräldrar bli bättre på att plocka upp det barnen slänger ur vagnen, men även alla som går på affären - hur kan man missa en halväten banan?! Brukar ni kliva i annat kladd efter tappade burkar eller annan frukt som trillat ur hyllorna också? Eller är det kanske så att det sticker lite i era ögon att vi kan bananmuta våra små fast den möjligheten inte fanns när ni hade småbarn? Tar här för givet att dessa barnbananens fiende är en övre medelålders kvinna.

Eller är ni seniorer som är sura för ni går på barnbiljett överallt men nu skiljer era vägar sig och ni får inte en gratisbanan som barnen??

Nej, dumt är vad det är och jag hoppas maxi här i Kristianstad behåller sina barnbananer!!! För ungarnas skull.

Tack för ni finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0