Allmänt hyfs

Lås oss sammanfatta det såhär; om jag inte är din mamma och detta är ditt barndomshem (och knappt då om du flyttat) så kvittar det huruvida ytterdörren råkade vara olåst...

- jag hatar inte alla objudna gäster. Jag snackar här om spontanbesök, utan att ha bestämt innan eller att man ens ropat "kom in"... när man inte öppnar då de knackar så öppnar de dörren utan vidare och traskar in i vår privata boning. Våldgästning.

Ofta är ju fallet att vi sover middag eller duschar. Ingen av de gångerna vill man ha publik.

Tror de flesta förstår hur jag menar och känner... Är det då inte märkligt att fenomenet med våldgäster kvarstår? Vilka är dessa människor som inte respekterar gränser? Hade vi varit djur och ni traskat in på mitt revir utan lov så hade jag käkat upp er. Tänk på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0