Sockerstekta äpplen

Ja, det är precis vad jag är sugen på just nu! Skivade äpplen som man steker i smör och massor av socker så de blir lite kanderade... Och sen äta med vaniljglass... DET vill jag ha! NU och direkt! Men icke.

På tal om äta... Så var ju Ingrid här på besök. Vi åt. Ja, det är ungefär vad man hinner på en helg när man inte har ekonomin på topp så man kan åka till Malmö, Helsingborg eller Köpenhamn... Men mat är alltid trevligt. Jimmy och Michelle och Thyra har också varit här och krubbat lite salsakyckling och frun i huset (i Rosenstedt-huset alltså) försökte fotografera våra små när de lekte, men där blev minsann bara sudd :P Mindre alkohol till fotografen nästa gång!

Dock lyckades frun i detta huset fånga de små på iaf ett par bilder med Johans iphone:

Alice delade med sig av sitt lördagsgodis... Färska hallon.


De delade faktiskt jätteduktigt. Jag är lite imponerad... Trodde faktiskt vi skulle behöva hälla det i två skålar men de åt snällt ur samma - Alices nya fredagsmysskål med jordgubbsmönster.

Ja, för jag tycker minsann barn kan få lördagsgodis eller fredagsmys. Sen behöver det ju verkligen inte vara godis eller chips... Alice älskar färska bär och torkad frukt! Det är perfekt godis för henne!

Måste bara bjuda på denna bilden också:


"Sitt nu helt stilla när jag snärtar dig på näsan med  det här gummisnöret..."

Kommentarer
Postat av: michelle

haha! det ser verkligen ut som om Alice siktar på Thyra=)

2011-10-20 @ 20:52:27
Postat av: mostermoooa

man ser vem hon brås på... inte mig dock me ;$ thihih mosters flicka :) <3

2011-10-23 @ 13:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0