Sjuka tjejen

Alice är sjuk. Redigt denna gången. Det började med ögoninflammation, som övergick i hög feber... och sen fick hon små prickar över hela kroppen (de tror dock inte det är vattkoppor, men de ska kolla i eftermiddag ordentligt)... Och inatt blödde älsklingen näsblod. Plus att hon gallskrikit i stort sett hela natten... Hennes underbara pappa satt uppe med henne mellan 22 och 04.30, sen tog jag över och då somnade hon faktiskt en stund i min säng medan jag låg och strök henne på ryggen.

På detta snor och jobbig hosta. Nej, nu är det inte roligt att vara en Alice.

Ska till doktorn idag efter lunch... "Ta ambulansingången ifall hon smittar" känns lagom kul att bli tillsagd. Men men. Jag tror inte det är något allvarligt...  Ungen är så pigg nu. Oförskämt pigg! När hennes båda föräldrar satt och såg lagom knäckta ut efter en av världshistoriens jobbigaste nätter så sprang hon runt hemma med sitt ank-tåg (tack för den, morfar Peter) och sjöng. Den lilla sömnen hon fick hos mig på morgonen räckte visst för att hon skulle få lite ny energi.

Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Stackars lilla älsklingen, hoppas hon piggar på sig snart, som tur är brukar det gå över ganska snabbt. Håller tummarna för att det är så. Tusen kramar från ett soligt H-and

2011-10-31 @ 12:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0