En dag på gården...

Idag har vi höströjt och kelat med kossorna... Matat dem med lite äpple. Inte för att de nödvändigtvis älskar äpplen, men det var bättre än att ge dem ballerinakex och de ser så roliga ut när de försöker ta äpplet med tungan och öppnar munnen så där stort och dreglar. Jag gillar kor.



Vi bestämde oss för att ha lite picknick vid kohagen också...


Så vi grillade korv till lunch idag, något som föll lilla fröken i smaken. (den här bilden togs lite senare när mammorna mu hade lessnat på att stå och glo på oss och gick iväg för att glo på något annat spännande - som en sten eller ett strå)


Vovven var såklart med också. Vår kofösare som satt respekt i flocken med sitt fula tryne, så de följde henne noga med blicken... Något Johan tyckte var skitkul när han kastade pinne med hunden förbi korna som stod på rad så alla svängde med huvuderna i takt. Bondehumor.

Nu sitter jag bara och väntar på meddelandet att mormor och morfar har landat tryggt i Sverige efter sin resa... Har för mig de ska komma hem idag. Men jag har ju knappt koll på var jag själv är, så jag kan ha fel.

Har rensat stuprören och storröjt på altanen idag. Nu kan snart snön få komma, vi har bara lite kvar som gärna skulle få bli gjort innan.

Tisdag ska Greger in på lagning. Min bil. Det kommer kosta nästan tio tusen... Suck. Jaja, jag måste ju ha bil om jag ska kunna lämna på dagis så det är bara att gilla läget. Nästa bil blir iaf inte en ford!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0