Dålig mamma?

Fått höra att det är barnplågeri att ha sin ettåring på dagis om man jobbar heltid. Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det, för faktum är ju att Alice faktiskt är på dagis just eftersom både jag och Johan jobbar heltid... Vi kan ju inte gärna säga upp oss för att vara hemma hela dagarna.

Men... Såklart. Det hade ju en "bra" mamma gjort.

Synd jag är en så kass morsa som värdesätter att ha tak över huvudet och bra mat på bordet också.

Nej, jag tycker minsann inte att jag är en dålig mamma som plågar mitt barn för att hon är på dagis... Däremot hade jag funderat på saken ifall jag lämnat henne där och sedan gått hemma en hel dag och varit arbetslös. Finns ju dem som har utökad tid och shit fast de går hemma... Det förstår jag inte.

Kommentarer
Postat av: Mamma

näää gumman, dålig mamma är du verkligen inte. De allra flesta jobbar ju faktiskt och barnen har det inte dåligt på dagis, jag jobbar ju själv på dagis så jag vet. Och Alice har inte överdrivet långa dagar eftersom ni kan flexa med era tider, det finns dom som har det betydligt värre. Ha det bra på jobbet och lämna det dåliga samvetet hemma för Alice har det bra på dagarna och hon har engagerade föräldrar när hon är hemma KRAM!

2011-10-02 @ 22:45:39
Postat av: Jennie

Nej, jag kan inte heller se någon anledning att inte lämna på dagis när man har ett jobb. Annat vore det om man vore arbetslös. Ni gör knappast barnet en tjänst genom att säga upp er och gå hemma med henne på socialbidrag, flytta till lägenhet osv. Den som skrev att det är barnplågeri är säkert en bitter som inte får jobb eller huslån!

2011-10-03 @ 19:06:34
Postat av: Amy

Hannah älskar sitt dagis och sina fröknar. Det hade varit sämre föräldraskap att faktiskt neka henne det känner jag. Och som Jennie sa, att säga upp sig o gå på soc. skulle iaf jag se som sämre isf. Då har man ju medvetet försämrat möjligheterna för sitt barn.

2011-10-03 @ 20:51:54
URL: http://hannahsmorsa.se
Postat av: Brita

Och dessutom får Alice en social förmåga som man bara kan få på dagis om man är ensambarn. Man lär sig att dela, ta hänsyn till andra barn mm.



Alice har det bäst på dagis!

2011-10-04 @ 18:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0