Stressad? Jag!? Näääh...

Jag har städat hela huset (utom datorrummet som är Johans ansvar) grundligt och jag har förberett mat... Jag har fixat och donat och nu ÄNTLIGEN börjar det falla på plats allting.

Johan ska ha herrmiddag. Nilla sliter alltså som ett djur för att laga mat man ändå inte kommer få äta. Men att istället släppa loss en bunte svettiga män i köket kändes som en sämre lösning... Lagar jag maten nu så vet jag hur mycket disk det gick åt och kan minimera skadan. Johan har en förmåga att använda dubbelt så mycket redskap när han lagar samma maträtt. Det innebär dubbelt så mycket disk.

Räcker det inte med att det kommer brukas ungefär 40 glas ikväll? Ja, för oavsett hur många gäster här är så står ändå samtliga våra glas på diskbänken dagen efter. THANK GOD FOR ELECROLUX SILENCE!! Min älskade diskmaskin.

Snart är allt förberett med van och trygg hand och jag kan med gott samvete lämna över allt avsvar till maken när jag och Alice åker till Jeanette.


Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Vad duktig du är,själv har jag inte gjort ett smack idag, bara slappat, jo jag har gjort en massa köttfärssås och lagt i frysen kan vara bra att ha när nästa slödag infinner sig. Du får ha en trevlig kväll med Jeanette, och hoppas gubbarna får detsamma.

Kramar till er alla från Momma & Nisse

2011-11-05 @ 15:47:18
Postat av: Brita

Idag har jag ätit tre pizzor...

2011-11-06 @ 19:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0