Hyggliga bilförare!?

Finns såna? Hyggliga bilförare...?
Ja, i den här stan finns det iaf inte många!

Jag stod på parkeringen, stora planen, utanför domus idag... Rätt nära utgången. Jag skulle backa ut därifrån med en gnällig ettåring i bilen vid halv fyra... Trodde jag. Jag räknade över 100 bilar som inte kunde släppa ut mig (man måste ju backa ut på utfarten från parkeringen och svänga runt) innan en kille med tonade rutor och skithög volym till slut stannade och vinkade att jag fick köra ut. Det var över 20 minuter efter att jag baxat in barn och vagn i bilen. 20 minuters tjutande och försök att äta sig loss ur barnstolen medan mamma Nilla svettandes försökte "rycka" lite med bromsen och backen ilagd så någon av alla i kön (som mest stod stilla ändå) skulle förstå att jag ville komma därifrån och vara barmhärtig. Icke. Så fort det rörde sig lite och en liten glugg uppstod bakom mig så gasade någon på som attan för att täppa till den, så jag inte kom ut. Ja, de tjänade säkert en hundradels sekund på att göra så. Idioter. Hoppas er julmat ruttnar!


Var hos tandhygenisten idag. Det är lika smärtsamt som tandläkaren (kanske mer) men betydligt billigare. Jag har en ung tandhygenist som "min". Egentligen skulle jag få någon gammal nucka med erfarenhet sedan tidernas begynnelse eftersom jag har panikångest över att gå till tandläkare, men nuckan blev sjuk när jag skulle dit första gången och den här unga fick mig med kommentaren "jag såg ju lite för sent på journalen att du har väldig tandläkarskräck... Men vi försöker väl!"

Hon är jätteduktig. Jag tänker inte byta nu... Kunde inte fått en lugnare och trevligare människa. Ett problem bara! VARFÖR VARFÖR VARFÖR ska de hålla på att prata med en och ställa frågor samtidigt som de har pressat munnen full av verktyg och fingrar!? "Brukar du använda tandtråd?" frågar de, eller "Hur hade du tänkt fira julen i år?" och det enda svar man kan ge är "Gahgrrrllllluuhhh". Oavsett fråga.

En annan sak som jag vill kräkas på idag är fotografen som tog löjligt mycket för att fotografera Alice och sen fick vi inte bilderna på skiva, utan 8st utskrivna på papper som gör att vi inte kan förstora bilderna utan att gå till honom och göra det... Smart affärsmässigt. Men jag tänker inte lägga flera tusen på en förstoring hos honom som AllFoto, något kvarter bort tar 300 för!!! Babybilderna var på annat papper och kan förstoras men de var ju som tidigare sagt inte alls så fina som jag skulle önska. Nej, jag är lite bitter. Där rök julklappen till föräldrarna. Men men. Nästa år får vi köra enskilt dagisfoto... Det är toppen! Fattar inte hur dumma vi var som inte gjorde det i år, hade ju bara varit att skicka tillbaka om vi inte velat ha bilderna ju! Lätt att vara efterklok. Ger min mamma en grytlapp istället. Eller något annat klassiskt. Exakt vad kan jag ju inte skriva här eftersom hon läser min blogg... (Hej mamma!) Och så får hon ju sin Alice-dos när vi kommer upp över jul!

Vad mer ska jag skriva om nu då, när jag väl sitter här. Stormen Berit som ska komma i helgen? Haha... Måste de få så löjliga namn!? Oavsett namn så verkar stormen missa oss... Bra, för imorgon ska jag till IKEA med svärmor! Då vill jag inte ha en massa träd och skit i vägen! MEN om stormen skulle slå till så är vi rätt bra förberedda. Ja, till den grad att vi har några liter flaskat vatten till välling om elen skulle gå... Plus löjliga mängder ljus, ved och tändstickor. Det går aldrig någon nöd på oss.

MEN så var jag ju dum och såg "2012". Har ni sett den? Ångest. Inte för att jag tror det kommer hända... Men samtidigt kryper tanken i bakhuvudet - Tänk OM det skulle göra det ändå! Bäst jag dricker löjligt mycket coca-cola kommande år så jag inte missar en gyllende droppe! NEJ, jag värderar inte det högre än familjen, men att jag ska älska dem och spendera så mycket tid som möjligt med dem och skapa fina minnen - det är självklart ändå! Det gör vi oavsett, krävs ingen undergång för att jag ska vilja göra utflykter med mitt barn.

Äh, nu ska jag frossa fredagsmys och skicka elaka sms till Brita som jobbar ikväll!

Haj haj!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman :) Jag blir sååååå nöjd med att få rå om lillan hela julen, det är den bästa julklappen jag kan få. Hoppas inte stormen blir allt för långvarig, här har det också börjat blåsa nu. Tänk att en storm fått samma namn som din gudmor!!!! KRAM

2011-11-26 @ 00:33:56
Postat av: Brita

Jag fick ju inte ett enda! =(

2011-11-26 @ 14:36:48
Postat av: Brita

Jag fick ju inte ett enda! =(

2011-11-26 @ 14:37:13
Postat av: Mormor Bettan

Ja så har det blivit 1:a advent, med stakar i fönstren och lite snö har vi också fått, börjar bli lite jullikt. Tur att inte Johan gjorde sig illa när han föll, julsaker finns ju att köpa nytt men det finns bara en som Johan. Vi längtar också till julen då vi äntligen får träffa och krama Alice, ja vi längtar efer er också förståss. Sköt om er och ta det lugnt i stormen. Kram, kram

2011-11-27 @ 21:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0