2012 och telesnor...

Har ni sett filmen "2012"? Det gjorde tyvärr jag. Den går på tv1000 nu. Jag har sån grym ångest efter att ha sett den!!

Satt även och funderade på vad jag skulle göra om jag fick veta att jorden skulle gå under inom någon timme... Fly vore ju lönlöst, jag har ingen raket eller ark (som i filmen). Jag skulle nog göra en flaska välling, sätta mig i sagofotöljen med Alice och sen hålla om henne in i det sista så hon aldrig skulle vara rädd.

Nog om det.

Jag är uppretad!!! På telenor!!! Att ett bolag kan vara så fruktansvärt fantasilösa att de knycker coca-colas julreklam! Det är ju nästan så man skulle kastat colaburkar efter de där blodiglarna som står innanför svängdörrarna på affären ibland.

På tal om blodiglar så har årets tiggeri börjat på riktigt nu. Det står folk i vart och varannat gathörn nu och tigger... Eller värvar som det kallas. Allt från rädda barnen till rädda ejdrarna. Jag går, precis som resten av alla julstressare, nästan omvägar för att slippa bli haffad av dem... Jag har inte pengar över att skänka. Jag vill inte just nu heller. All min inkomst går till att skämma bort mitt barn så till det yttersta! Men så får man inte skriva, det är dålig-mamma-varning att skämma bort sitt barn. Tuff kärlek. Min unge! Jag gör som jag vill!

Bakade lussebullar tillsammans igår, jag och Alice. Bild kommer nästa gång jag sitter vid datorn, för den här blogg-appen vill fortfarande inte låta mig bildblogga med iphonen.

Nu ska jag sova... Shit vad sent det blev!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0