Underbar dag

Idag har jag varit ute i och representerat lite... Kört tjänstebil med löjligt stor logga på bildörren så ingen missar var mongot som nästan körde in mot enkelriktat i Helsingborg jobbar. Ja, Helsingborg är var jag har varit... Bland annat.

Har alltid varit lite småkär i Helsingborg... Älskar havet, hamnen med alla fartyg... Alla söta små restauranger, även om jag kände att jag idag var lite för stressad för att hinna sitta ner och luncha på någon av dem - det blev en tur på donken vid familia istället på tillbakavägen.

Bland annat fick jag mig en liten guidad tur av det HÄR stället, som jag garanterat kommer åka till igen men då privat och med familjen! Åh, så vackert det var där!!! Och lärorikt för såna som mig som är intresserad av jordbruk, djur och "annat gammalt historiskt mög"

Sen blev det en tur uppåt Höganäs (som också är vackert) och så hittade jag platsen där jag tänker bo när jag blir pensionär: Svanshall!!

Hemvägen blev det lite andra stopp. Ett av dem var i privat regi, eftersom även jag har rätt till några minuters lunchrast, och det var stoppet vid Familia där jag shoppade mig en flottig McChicken och sen tog jag även en snabbrunda in på citygross och köpte dricka och en liten present till Alice.

Det är så kul att ha med saker hem nu! Förut var hon helt ointresserad av grejerna man gav henne men nu har hon börjat skina upp och leka med det hon får... Så dagens inköp (en plocklåda från Micki) var en succé! Hon låg i närmare en timme på golvet och kämpade med att pressa ner klossarna i hålen för att sedan hälla ut dem och börja om.

Nu kom Johan hem, så nu ska vi ÄNTLIGEN äta middag. Ha en trevlig kväll alla...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att läsa lite om Helsingborg!

Hehe, jag bor där.

2011-05-12 @ 21:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0