Idag

Idag inleddes med ett stort beslut: Gå eller inte gå över den här bron:



Under var ett fall på några meter ner till vattnet... Inget jag precis längtade efter att trilla.

Efter många om och men så rusade jag iaf över den trots att den knakade som attan... När jag skulle tillbaka så vadade jag över vattnet med mina redan översvämmade stövlar (eftersom jag hoppade på tuvor på en våtmark, ja ni såg ju bilden förut idag...)

Senare under dagen fick jag sällskap av den här damen och hennes kompisar:



Kan ju, utan att ens ljuga, säga att jag haft sämre sällskap i mina dagar! Får är fina djur... Det är ju så man funderar på om det skulle få flytta in en liten fårfamilj här på gården. Synd att de skiter så jädra mycket bara... och bräker!!

Ringde upp min mamma som jobbar på dagis så barnen där fick prata med fåren :)

Innan jag vände åter till mitt trygga kontor träffade jag på en annan filur...


"du ska kalla mig HERR gris"

Ja... en rejäl galt som inte alls tyckte om att vara inhägnad... och ännu mindre ville han bli klappad :)
Grisar bits.

Sen kom jag hem till ännu en liten gris:



Unga fröken som precis gnuggat tallriken på hjässan... Mumma. Blev en dusch sen efteråt.

Alice har btw fått sin SJUNDE tand idag, tillika nummer tre nere, och det vette tusan om inte nr 8 också är på G.


Det är ju ungefär vad jag gjort idag. Åt lunch på en kulle med utsikt över havet och havsängar... Ja, den som påstår att jag har ett skitjobb vet inte vad de pratar om! Jag ÄLSKAR detta livet! Jag älskar att komma hem till min dotter mest av allt. Och imorrn blir det en kort dag på kontoret, för jag jobbade länge igår så jag har lite flex att nyttja.

Ska möta upp familjen på stan när jag gjort det jag ska på jobbet och sen ska vi åka och fira Måns (Alices kusin).

Det blir nog bra!
Nu ska jag länsa skafferiet på godsaker... Har ett grymt sötsug idag.


Kommentarer
Postat av: michelle

vad snackar du om? den där bron ser ju ut och vara hur stabil som helst! lagad på bönders vis=)Den håller så länge den håller.. haha! du är modig du..

2011-05-05 @ 23:18:31
Postat av: Anonym

Vilken underbar bild på "mormors lilla gris" Kan snart börja räkna dagar tills vi ses, kanske blir tidagare än du tror ;)

2011-05-06 @ 16:49:16
Postat av: Mormor Bettan

Låter inte som världens bästa jobb precis, men jag kan förstå att du tycker om det.

Jag gillar också att få leka lite i geggan (har gjort iallafall, numera håller jag mig helst på torra land)

Hoppas du får en fin helg med familjen. Kramar till er alla från oss i regniga H-sand

2011-05-06 @ 22:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0