Storlekar...

På barnkläder är storlekarna sorterade efter barnets längd... Det gäller iaf småbarnskläder - fine, så långt är jag med...

Men hur kan det då vara sån skillnad på kläderna!? Alice har precis börjat använda 74, vissa kläder har hon fortfarande 68 i... Och så tog jag på henne en ny body idag, den vi fick i värdinnegåva från MyKidoo (den blårandiga omlottbodyn från pojksortimentet som tydligen är gåvan när man fyller i att man har en flicka... Så jag fattar inte varför man var tvungen att fylla i kön på barnet när de ändå inte bryr sig)

Den är iaf i strl 74/80... Och sitter slimmad på henne! Inte en chans att hon kommer kunna ha den uppåt 80!! Samtliga andra bodys i hennes garderob som är strl 74 är större än den! Samtidigt har hon en illgrön med kermit från lindex - den är 74, men håller man den jämte en 86:a, så är de lika stora...

Skumt det där. För om kläderna nu är storleksordnade på barnets längd, så borde det ju inte skilja så mycket.

Ingen aning om hur stor vår tjej är nu. Känns som hon stannat till lite i viktkurvan, men sjutit i höjden... Ska till bvc nästa måndag, så då får vi se om jag har rätt. Hon måste iaf vara längre, för många bodys når inte runt ner i grenen längre.

Nu ligger lillan ute och sover i vagnen på vår altan. Förkyld som attan, stackarn, så det blev ingen babyrytmik idag. Hon sover ruskigt bra ute... Igår sov hon nästan tre timmar efter lunch medan jag krattade och pysslade på i trädgården.

Ja, förresten! Igår steg ett rökmoln över byn... Fast valborgspyromanen inte var hemma! Han har nämligen en fru som också kan hantera tändstickor!! Jag eldade löv, gräs och alla de där förbenade grenarna som EON kom och sågade ner kring kraftledningen (som de sedan lämnade där tvärs över kostängslet... Jädra tur inga djur var ute än, för då hade de gått över där!)

Nu börjar vi få ordning här hemma... Sakta men säkert. Juni kommer här ev en sandlåda också till tjejen... Och så snart ekonomin tillåter så ska det även uppföras en gungställning och lite andra saker som jag och maken är överens om att ett barn ska ha när de är små om man har möjligheten (och det har ju vi här!). Detta blir kanoners!

Nu ska jag städa av altanen så jag kan ställa fram möblerna där... Måste investera i nya dynor till stolarna också. Suck... Pengar, pengar, pengar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0