Mammafika...?

Dålig uppslutning. Men men... Antar att de flesta har bättre för sig. Att barn är sjuka rår man inte för, men resten då? Alla som bara låter bli att svara... Favoriten är ju det faktum att 90% av barnen plötsligt blir akut superförkylda kvällen innan mammafikan. Givetvis kan ju några faktiskt vara det, men majoriteten tror jag nog inte orkar och bara letar en ursäkt... Var ärliga istället, det är ingen som dömer er då... Bättre vara det än att se dum ut när vi möter er på affären sen med friska barn. Hänt förut.

Vi blir ett glatt gäng som ska iväg iaf. Minst 5 mammisar med småskruttar blir vi... Jag ska åka buss idag igen. Fått erbjudande om skjuts med Michelle, men där ryms ju bara en vagn i en bil och jag vill gärna ha med våran så Alice kan sova middag där så vi åker buss istället och möts upp på plats. Hemvägen åker vi med Johan, så vi slipper ändå krångla med buss hem.

Håller på att skriva matsedel för kommande månad... Eller iaf kommande 3 veckor, för sen åker ju vi tjejer iväg och låter gubben lösa mat själv här hemma (nej, han lär inte svälta.

Ja, nu är det bara tre veckor kvar precis till dagen D. Dagen som jag och Alice ska göra en fjortontimmarsresa... Dagen som dessutom Johan fyller år (han har tydligen inte slutat göra det, som jag gjort...) och samma dag fyller ju Charlie 1 år!!

Lördag blir stora fixa-present-dagen! Dels till make, Challe... Och så ska vi på kalas till Johans brorson... Och så har ju min lillebror fyllt år och jag har kommit på andra tankar gällande hans present så jag ska se om jag hittar nåt annat. Tänkte fira honom när vi kommer upp...

Det är saligare att giva än att taga.

Men apropå matsedel (för här tappade jag tråden) så får ni gärna komma med förslag på middagar!! Tänkte ev lägga ut den sen... Vi skriver ju vår matsedel som ett litet recepthäfte, så både jag eller Johan kan laga maten som är planerad även om det blir första gången för någon att laga just den rätten. Det där lät bara krångligt, men det är det inte. Ni får se när den är sammanställd och färdig... Då lägger jag ut den här.

Nu ska jag klä på mig och sen se om ungen vill vakna från sin frukostlur.

Älskade Alice har sovit superbra tre nätter i rad nu... Somnar strax före 19 (som alltid), vaknat och ammat vid 1 i typ 10 minuter... Sen sovit till 6 utan problem. Skönt för hennes trötta mamma att bara behöva kliva upp EN gång istället för FEM!


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Du kan kolla lite på våran matsedel på lördag har för 10 veckor framåt.JÄTTERBA.

Ha det gptt så höres vi

2011-03-23 @ 08:26:23
Postat av: Amy

Kan det vara något med vädret? Något i luften? För Hannah har också gått från lite oroliga nätter till att sova skitbra nu i 2-3 nätter i rad. Hon har ju fortfarande dille på att vakna tidigt (ja kl. 7 ÄR tidigt om man är van vid att få sova till halv tio :P), men hon har iaf sovit 10 timmar i rad innan hon vaknar

2011-03-23 @ 09:24:30
URL: http://hannahsmorsa.se
Postat av: Sophie

Du och Alice är bjudna på kalas den 17/4! :)

2011-03-23 @ 21:30:29
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0