Det här med semlor

Fastlagsbulle is the noshit. Jag hatar semlor! För mycket bulle (i synnerhet eftersom jag inte ens gillar vetebröd i allmänhet), för mycket grädde... Och mandelmassa är ju skitäckligt!!

Jag brukar äta ett lock och vara nöjd med det... Men det är svårt att hitta ställen som bara säljer mig locken, och då är det ju bortkastat att köpa en hel bulle. Nej, tacka vet jag budapestbakelser med blåbär... När är den dagen som alla äter såna helt utan skam? Då ska jag minsann äta två!

Missförstå mig rätt. Jag är inte anti hela dagen... Jag hade gärna klätt på min dotter en sån söt semel-body från Lindex (men är för snål för att köpa en) och hon kommer säkert få smaka lite om hennes pappa köper med sig en hem ikväll... Men hennes mamma (that's me!) kommer inte att fira. Inte att det är kvinnodag heller, mer än en mindre demonstration (något jag tycker är viktigt alla dagar, inte bara idag, eftersom jag vet hur fruktansvärt otäckt det är att föda barn!) - men som antifeminist så kan jag inte påstå att jag tycker att en kvinnodag behövs mer än en mansdag... och när är då den?

Snart dags att klä på oss och gå till bussen... Är ju uppehåll i busstrafiken dagtid här, så om jag ska hinna till vår barnvagnsmarch så får jag åka 11.23. Helt okej, då hinner jag och Alice ta en fika/lunch på stan innan vi ska gå.  

Dagen i övrigt har varit lugn. Larmkillen kom vid 8, konstaterade att han var hundrädd, konstaterade att vi redan har larmet på maxvikt så vi måste banta hunden eller stänga in henne för att larmet inte ska lösa ut när hon är ensam hemma...

Och på tal om ensam så anmälde jag Amy till ensam mamma söker.
Humor.


Kommentarer
Postat av: Amy

Nej, INTE humor! Grrr... :P

2011-03-08 @ 22:22:56
URL: http://hannahsmorsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0