Topp tre sommarkryp

The creepy ones... Äckliga små förbannelser som följer med sommaren... Ja, ni vet nog vilka de är. Här är min topp fem över sommarens största (eller iaf värsta) plågor!

1. Fästingar... Ja, en levande varelse blir inte mycket äckligare än så här. Parasiter som borde utrotas.



2. Älgloppor! En liten extremvidrig varelse som jag aldrig sett innan jag flyttade till skåne... Krångliga att få bort, otäckt utseende och skitsvåra att döda då man inte bara kan mosa dem som man kan med de flesta andra insekterna.



3. Knott... De små vampyrerna som tar sig genom myggnät... Anfaller i miljontal om man råkar ha en trevlig kväll utomhus. HATA!!



4. Tvestjärtar... DÖÄCKLIGA!! Och de tar ju sig in ÖVERALLT!! Huuuuuuuva...



Nu kanske många hade skrivit in getingar eller myggor här... Eller till och med de där förbenade koflugorna som bits (som det kryllar av kring vårt hem...)... Jag kan även tänka mig bålgetingar eller bromsar...

MEN

Min femma på listan över sommarplågor blir:

5. Myror. Alla som trampat ner i ett myrbo någongång vet varför.
Huuuu

Ser ni inte hur onda de ser ut!?

Apropå vanliga flugor så hade jag för mig att dessa inte bits, utan endast är utrustade med sugsnablar. Jag har haft fel och erkänner det efter att nu vid flera tillfällen blivit biten av vad för mig sett ut som vanliga husflugor.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

tycker att getingar är grymt läskigast dock! :O

2011-07-23 @ 08:58:14
URL: http://rebeccahoiby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0