Snabba lunchbloggen

Saker idag:

Jag retar mig på tjejen på radio som läspar och inte kan uttala "R" som skickas till Raskarums rosträdgård för att intervjua en person som pratar ungefär 30% mer skånska än min dialekthjärna klarar att översätta. Jag ursäktar mig med att vara lättirriterad och trött idag.

Men det löste bilen genom att var femte minut hela förmiddagen byta radiokanal till P4 Blekinge (något jag givetvis också retade mig på eftersom jag inte befunnit mit i Blekinge idag)

Jag älskar Brita för att hon är bäst

Jag har lite skräckblandad besserwisserhet mot min lillebror som körde omkull med moppen - jag hoppas han mår bra och att det inte behöver opereras!! Men samtidigt så LÄR AV DETTA, Marcus!! Du kör ju som en blådåre.

Våran hall är i stort sett färdigrenoverad och jag är HELNÖJD!

Jag har spenderat min dag på stenshuvud och i Kivik... En vackrare vy än så tror jag få har haft på jobbet idag. Jag hamnade mitt i utställningen på Kivik Art och bestämde genast att jag ska ta med mig familjen dit och kolla nån dag, för det verk jag sprang på fascinerade mig och jag kände att jag vill se mer - men det får man ju givetvis ta på sin fritid.

Nu ska jag minsann återgå till verkligheten. Lillasyster, make och dotter är tydligen och käkar glass och har det bra i Åhus... Ja, vissa har det fint.

Mammi och pappi var påväg ner när Marcus körde omkull, så de avvaktar besked efter vägen nu om de ska fortsätta hit eller vända hem. Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0