Ett par dagar till har gått

Sommaren smiter förbi utan att jag hinner fånga den. Jag har åkt lite karusell iaf... och ätit en lango. Det får räknas som sommarbravad. I övrigt jobbar jag när alla andra är på semester nu.

Onoff gick i konkurs idag. Jag är kanske den enda som jublar! Inte för att jag missunnar de anställda deras jobb... Men för att nu blir det ju konkursutförsäljning!! :D Blir det kanske ÄNTLIGEN en ny matberedare till Nilla?? Eller kanske nya vitvaror till tvättstugan?! Ja, det skulle suttit fint! Me like rea!

Jag har gråtit och varit grymt arg när jag läst tidningarna de senaste dagarna också. För den personen som berusad körde ihjäl en 1,5åring... Jag har inte mycket till övers för såna människor! Jag känner ett HAT olikt någonting annat... Ja, på tal om rattonyktra så var det väl fallet även med de (som dessutom saknade körkort) som körde ihjäl en man i busskuren också. HUR ÄR MAN FUNTAD om man sätter sig i en bil när man har druckit!?

Skam över er. Må ni ALDRIG MER kunna sova gott.

Det är svårt att släppa att det barnet bara var lite äldre än min egen dotter. Och att någon lekte gud och tog det barnets liv. Det är svårt att greppa att sånt händer. Det gör mitt arbete för att få tillstånd till sänkt fart och farthinder utanför vårt hus ännu mer motiverande... Jag kommer nog ringa och tjata lite på min handläggare i ärendet i morgon och se hur landet ligger.

Jag vet att sånt inte stoppar en som kör i fyllan... Men jag måste ju göra någonting! Kanske gör besväret med farthinder att idioten väljer en annan väg.

Kommentarer
Postat av: anette

Hej kära svägerska.

Jag jobbar oxå nu när det är som finast ska jobba denna vecka +1 vecka till sen har jag 3 veckors semester.

Hoppas allt är bra med er.

Anette

2011-07-12 @ 17:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0