Borta bra men hemma... stinker!!

Ja, FY vad här stinker!!

Jag vet inte om vår blomstervakt dragit ur sladdarna för åska eller om det var Johan som gjorde det innan vi åkte... Men av misstag råkade sladden till vår frysbox också åka med ur. Det är inte hela världen, jag är varken arg eller bitter, bara lite lätt illamående.

Frysboxen som innehöll x antal kilo kött (vi snackar minst 5kg i bara köttfärs och där fanns en del kotletter, 6 paket bacon och massa annat kött som jag köpt nån gång när det var bra pris och slängde i frysen för framtida bruk)... Frysen innehöll även en stor låda kanelbullar som jag bakade nån vecka innan vi åkte... OCH EN STOR PÅSE IS som Johan försiktigt frös in där när han behövde isblock för att kyla ölen på altaninvigningen.

Påsen med is hade spruckit när den smälte. Allt kött var härsket och flöt omkring i sina påsar (som självfallet inte var täta) och bullarna låg som små kobbar där i det sura blodhavet i bottnen av frysboxen.

Hela huset luktar surt... Bläääh. Men nu har jag iaf slängt all mat som fanns däri, och jag har öst ur vattnet och skurat rent... och ställt ner ett fat med ättika och en citronhalva i hopp om att det ska ta väck lite lukt.

Annars tältar jag ute på gräsmattan inatt!

Urk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0