Dag 2: Girighet

Jag är även girigheten personifierad. Jag vill ha ALLT och helst slippa dela med någon utanför familjen (och gäller det chips helst inte med familjen heller).

Jag har aldrig köpt aluma eller någon annan tidning för hemlösa... NOWAY - det är ju MINA pengar som jag kan lägga på choklad till MIG. Eller en ny klänning till MIN dotter. Jag har heller aldrig skänkt till någon annan tiggare på stan.

Jag HAR FAKTISKT varit medlem i Röda korset och en duktig givare där, men det har jag slutat med nu. De pengarna köper jag coca-cola för istället och dricker upp framför tvn när barnet sover och maken sitter vid datorn. MITT, MIN, MIG!

Jag är snål på alla fronter UTOM när det gäller Alice, som givetvis bara ska ha det allra bästa. Jag tog en hel bunt kuponger från Libero på ICA och satte på kylen... Så hade jag fortsatt rabatt på våtservetterna även när kupongerna tog slut i affären...

Jag är skyldig till dödssynd nummer två; Girighet!!

Kommentarer
Postat av: Brita

Och nåde den som tar mitt vin. Och choklad, det ska vi inte tala om! Och om jag vann 121 miljoner - skulle jag inte ge bort NÅGOT till välgörenhet!

2011-02-24 @ 20:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0