Wohoo!

Alice vaknade vid 1 och åt 170ml välling... Och hon sover fortfarande!! Hon vaknade inte ens när jag smög upp för att kissa nyss - något som krävde ett blogginlägg!!

Låter kanske inte som mycket för världen.. Men här hemma är det underbart!

Btw - det här med att sluta amma. "Inom ett par dagar har man sinat" säger alla... Jag slutade helt för snart två veckor sen (ammade sista gången på tåget upp till Östersund) men här läcker jag som ett såll. Måtte det sluta snart då.

Vi valde att sluta helt även fast amningen fortfarande fungerade. Flaskmatningen fungerade ju inte så länge hon hade alternativet... Kan lova er att det har trillat både en och två tårar över att tappa "vår stund" men det har varit för Alices bästa. Hade hon kunnat kombinera de två hade hon fått amma ett par månader till.

Har ställt en termos vid sängen för vällingen nu. Hur i hela helvete har folk orkat kliva upp och gjort välling/värmt ersättning på nätterna sedan de var i stort sett nyfödda!? All creds to you ppl. Det är skitjobbigt!! Här har vi varit bortskämda med att amma och ha maten med oss även om morsan mer eller mindre vaggan in i sömnen till bebisen nattetid.

Nu ska jag förbereda lite frukost till familjen. Vi ska ha en aktiv dag på skilda håll... Jag och Alice ska till djurparken medan Johan ska iväg och spela golftävling.

Imorrn börjar jag jobba... Halv 9 kör det igång. Nervositeten släppte lite när en kollega smsade och frågade om jag ville luncha ute imorrn... Som om inget har hänt. Världen stannade inte när min dotter föddes. Och det är sant...

Johan kommer att klara det gallant. Annars är jag ju bara ett telefonsamtal bort! Tror nog jag ger honom Jeanettes nummer också... Utifall att :P Är man en hönsmamma så är man!

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Det går säkert jättebra med både ditt jobb och med Johan O Alice. Du har ju klarat det mesta tidigare och kommer att göra det i fortsättningen också.

Lycka till med jobbet, och lycka till Johan med Alice. Kram, kram

2011-04-25 @ 10:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0