April april... eller?

Att där inte var kö på fk sist var sant... Men jag blev tvungen att ringa igen efter att ha försökt logga in på johans sida för att begära föräldrapenning och då var ordningen återställd med härlig kö på närmare 100 pers före mig.

När jag väl kom fram kunde de meddela att de glömt att lägga in honom som vårdnadshavare i registret... Vilket de genast skulle fixa - nästa vecka (i min värld betyder "genast" nu direkt... Men vi talar visst inte samma språk)

"Det har bara blivit en liten miss..."

Ja... Mitt barn är faderslöst i era papper... För mig är det en rätt ordentlig miss - speciellt eftersom vi både är gifta OCH har skrivit faderskapspapper på familjerätten (vi gifte oss efter hon var född så vi var tvugna att göra det)

Satt tyst ett tag... Sen frågade jag spontant om hon skämtade april med mig. Det gjorde hon inte... De har verkligen slarvat bort mitt barns pappa. Men från mitten eller slutet av nästa vecka så ska hon ha en pappa igen... Och sen är det ju 30 dagars handläggningstid därefter.

Tack så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0