Alltid något nytt!

Vi hade krattat hela gården... Städat... Gjort så fint!! Så grävde vi upp krikonträdet och den mindre soptipp som fanns där inunder (denna tomt är ett äventyr att gräva i, fd ägaren har grävt ner tammefan ALLT som ryms i ett hål!)

Och så tryckte vi inte ner locket på soptunnan riktigt så fåglar (eller kattskrället) hade dragit ut ett par soppåsar över gräsmattan...

Och då körde Johan med röjsåg och tog bort nyponrosorna men lämnade kvar röjresterna samt de hundra kilona KOSKIT som vi fick över när vi gödslade som min kära make "gömt" under nyponen.

Och så tömde han bilen för att få in vagnen, och staplade hela sidan av uppfarten full av färg- och spackelspannar.

Så...

...det känns lite som om vårstädningen var förgäves. För det ser ut som innan. Lite grönare bara. Suck.

Nästa helg gör jag ett nytt försök. Denna helgen är reserverad för mina älskade ungar och jag kommer inte så mycket som se åt en kratta!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0