Buss...igt.

Åkte, som oftast nu sista veckorna, buss till jobbet idag. Stressade med dagislämningen men foglossningen gjorde att jag inte hann vagga ifatt bussen. Fick snällt vänta till nästa som skulle gå en halvtimme senare, men som var närmare halvtimmen sen... Och där jag vill slänga en känga på mina medresenärer för FINE att ingen reste sig för mig Som är hyfsat ung (trots att jag fick hjälp av en okänd man för att alls komma upp på den höga regionbussen och sedan hängde på en stolpe med tårarna sprutande av smärta) men att ingen reste sig för den lilla tanten som kom på med rullator, det var riktigt fult. nästa grej som gjorde att jag kände mig gammal var den unga tjej som först satt på busshållsplatsen med mig och sedan fick stå intill mig inne på bussen... Med hörlurar... Och dålig musiksmak. Och hörselfel förmodligen för hon spelade så högt!! Och där fick tant Nilla bita sig i läppen för att inte be henne sänka... Tänka på sin hörsel, unga dam! Suck... Jag är en total tant!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0