Farsdag!

Jag skickade inget kort i år. Jag kan ändå inte bräcka mina syskon som gav pappa en spa-upplevelse... Istället tillägnar jag detta inlägget till min pappa! Ja, och givetvis har jag ju ringt!



Tack för att du alltid ställer upp, för att du lyssnar och låtsas förstå vad helst jag säger.... För att du aldrig säger nej, även om det nog egentligen vore det rätta att göra. Tack för att du kan laga allting och för att du kör över 100 mil bara för att finnas här när jag behöver dig - när Mika fick valpar, när jag var ensam en midsommar, när Alice kom till världen... Ja, i synnerhet det sistnämnda då du fick köra oss till förlossningen!

Utan dig vore inte världen sig lik. Jag älskar dig, pappsen!


Tack för att du tyckte tomte var viktigt när Alice firade sin första jul... Det kanske inte hon tyckte, men det betydde mycket för mig att du tog dig tid att ställa upp...


Tack för att du burit min dotter i dina trygga händer och sett till att hennes uppväxt blir bra.


Du har varit så stolt. Och det gör mig så glad!


Och mest imponerad var jag när du vågade hålla tal på vårt bröllop fast mamma var så arg... Och att du höll det hela hemligt innan! Jag trodde väl aldrig det skulle gå att genomföra i hemlighet, i synnerhet inte när det brann och hela min värld rasade. Du fanns där och stöttade upp. Det är guld värt.

När jag blir rik som ett troll så ska jag betala tillbaka allt du bidragit med under åren... Och jag ska köpa dig en privatchaufför som tack för alla tidiga mornar som du klev upp för att skjuta till stall och tävlingar... Men om jag nu aldrig blir så rik, så vill jag i alla fall att du ska veta att jag uppskattar allting otroligt mycket. Att du är min hjälte.

Grattis på farsdag!

Kommentarer
Postat av: Brita

Nästa middag: http://fredrik.cafe.se/atardagen-for-atar-mackan/

2011-11-14 @ 19:14:12
Postat av: Brita

Hahaha! =D

"Jag personligen brukar samtidigt vråla ”NU SKRATTAR DU INTE LÄNGRE KOSSEJÄVEL” med min ond-tecknad-filmskurk-röst."

2011-11-14 @ 19:17:20
Postat av: Mamma

Det var fina ord till pappsen,ord som går rakt in i hjärtat och värmer. Tror dom betyder mer än fina och dyra paket. Och när man ser bilderna på lillan inser man att tiden går otroligt fort. Längtar efter att få krama er alla på riktigt.

2011-11-14 @ 22:42:58
Postat av: Mormor Bettan

Blir riktigt rörd när jag läser vad du skrivit, och jag vet att du verkligen menar det också.

Du är en baddare på att uttrycka dig, önskar jag kunde det också.

Tusen kramar från H-sand

2011-11-16 @ 13:33:41
Postat av: Jennie

Men varför var din mamma arg på din pappa på erat bröllop? Kan de inte hålla isär sånt eran dag?

2011-11-18 @ 15:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0