Hej då, Alice...

Kurs... TVÅDAGARSKURS! Huuu. Första natten borta från min lilla flicka. Inte för att jag brukar sitta och hålla henne hela natten, men jag har alltid varit i samma hus och inom jag-hör-dig-älskling-avstånd.

Det blir dessutom hennes pappas första natt där han har 100% ansvar.

Tjejen är duktig nu. Sedan vi kom tillbaka från Östersund så har hon börjat sova hela nätter... Något jag finner extremt skönt!! Ja, det är faktiskt så bra att hon fortfarande snarkar sött i sitt rum! Hon har sovit över 11 timmar i sträck nu. Älskade barn. Är jag en ond mamma om jag går in och väcker henne nu?? Så jag får krama om henne innan jag åker. Förmodligen. Men hon måste upp, för de ska skjutsa mig till jobbet.

Missade bussen, och här ute på landet går det (till alla miljöpartisters stora förvåning?) inte så värst många bussar på morgonen.

Aktuell status för vår gård: Staketstolpar för att hägna in vårt dyraste har slagits ner. Ja, runt trädgården alltså! Så Alice kan knata rundor där ute utan att springa ut i vägen.

Grillade hos Boel i lördags. De hade inte släppt sina mjölkkor än, så vi tog en tur ner till muisarna och kikade. Alice fick först halv panik över de extremt otäcka kalvarna, men sen lugnade hon ner sig och var till och med lite intresserad när mamma matade dem och de försökte äta upp hennes kläder. Men det var nog skräckblandad förtjusning - någon bonde verkar hon inte bli... Med tanke på hennes vattenkärlek så blir hon väl olypisk simmerska eller liknande.

En jädra massa skjutsande till och från träningar iaf. Garanterat. Bara för att vi valt att bo här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0