Första fem svaren:

Linnea om Frågestund!!:
vad har du för någon utb? alltså vad krävs det för någon utb för att göra det du gör?
Jag har en fil.kand. i geografi och är landskapsvetare med inriktning mot landskapsvård och planering... (har även tagit en del strökurser i biologi, faunistik, floristik och klimatkunskap). Men det krävs inte precis det för att jobba med det jag gör, jag har kollegor med andra utbildningar (ex biologer, lantmästare, arkeologer mm) så vi kompletterar varandra rätt bra.

Joan om Frågestund!!:
Visst ska vi på banken
när jag kommer hem den 10 juni? :DSåklart vi ska... Men du menar väl Bånken ;) hehehe
Anonym om Frågestund!!:
Hur ser er ekonomi ut? Hur mycket tjänar ni och hur fördelas pengarna? Det låter ju som om ni är rika men snåla.
Vi är varken rika eller snåla. Dock går ju en av oss hemma på föräldrapenning nu så vi har lite mindre varje månad (men säkerligen fortfarande mer än många andra hushåll med personer i vår ålder och ett småbarn). Exakt vad vi tjänar tänker jag inte skriva ut, men det är en helt okej summa där vi lägger mycket på avbetalning av huslånet, materiella ting - speciellt saker till Alice, och bra mat. Vi äter INTE billiga skitmärken när det kommer till mat, utan lägger hellre på lite och äter bra mat, gärna närproducerat. Sen går en del av lönen till framtida sparande för vår dotter, eftersom det trots allt är det viktigaste vi har!
Sandra om Frågestund!!:
Följt din blogg ett tag och läst mycket om problem med att hitta bh och så. Har du silikon? Och i så fall så undrar jag hur det har fungerat att amma med dem?

Nej, att mitt byst råkar "ha tjock benstomme" (hehe) är helt skapat av naturen. Om ni inte tror mig så kan ni ju gå på stranden samtidigt som mig i sommar och se hur de upphört att vara runda och fina nu när jag slutat amma för att istället sträcka sig mot marken jag går på, ja - från graviditet till gravitation! Jag har om inte annat jävligt coolt LÅNGA bröst nu! Det är respekt!

Ang. att amma så fungerade det jättebra, men jag antar att den frågan blir inaktuell med mina ickesilikonisar!
Tänkte svara på minst fem, men hinner inte mer nu för nu kom min dotter inkrypandes i rummet. Får återkomma senare! Tjing!

Kommentarer
Postat av: moster moa av den bästa sorten ;)

hej syster :') tänkte bara fråga kommer ni i midsommar ? :)

2011-05-22 @ 11:42:14
URL: http://blogg.passagen.se/mostermoa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0