AJ!

Ja, idag var navelsträngen sträckt till det yttersta. Första arbetsdagen sedan jag blev mamma.

Mjukstart med möten och annat som jag iof kan finna lite extra kämpigt när man fortfarande kliver upp på nätterna och gör välling. Ögonen känns tunga. Extra mycket när mötet till 90% består av information om saker som inte rör mitt arbetsområde. Gift mig och bytt efternamn sedan sist, så datorn ville givetvis inte riktigt som mig men det ska jag ta i tu med i morgon istället... Tidrapporteringssystemet vägrar acceptera att jag fortfarande lever när mitt personnummer inte stämmer med det namn jag knappade in.

Nya profilkläder också då jag vuxit en del runt bysten och röven (även om den till min stora fasa har gått från att vara rund till helt platt!!)...

Ja, det har inte hänt något direkt spännande idag. Dock har det potentiellt varit den längsta dagen hittills i mitt liv!

Fick en jättefin blomma av Johan och Alice när jag kom hem. Och chilicheese till middag. Då kändes allt lite bättre... Och mina goa kollegor var så rara mot mig fast jag mest sprang runt förvirrad i korridorerna -för ni tror väl inte att någon sitter kvar i samma rum som sist jag var där!? Nej nej, det var väl någon som skrek "HELA HAVET STORMAR" och sen sprang alla med sina lådhurtsar och pärmar till nya rum bara för att förvirra en redan förvirrad Nilla.

Har också nytt kontor. Ny utsikt från fönstret. Nya ytor att skapa kaos på. Nya golv att släpa in rekordmycket lera över. Samma städtant som kommer skriva arga lappar.

Sånt är livet.

En dag avklarad. Nu är det bara resten kvar.

Kommentarer
Postat av: Joan

Städtanten är ju skitsnäll :D

2011-04-26 @ 19:20:03
URL: http://joanpann.blogg.se/
Postat av: Maria - Albins mamma <3

Nyfiken som jag är - vad jobbar du som?? :) Har försökt lista ut men haha har inte lyckats alls! :)



mm förstår det var en tung dag att vara från Alice så länge.. usch ja jag fasar för den dagen jag ska vara borta från Albin så länge..

2011-04-26 @ 20:45:01
URL: http://kamparlust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0