Dag 3: Vällust

Vällust är en överdriven strävan efter njutning, främst sexuella (källa: Wikipedia)

Jag vet inte jag... Sexuella är ju kanske inte den typ av njutning som jag strävar efter... Jag menar - har ni någonsin satt tänderna i en riktigt god chokladkaka nån gång? Eller när man äter sommarens första svenska jordgubbe... Eller har ni kunnat gå på toaletten efter 2 veckors förstoppning? (läs: har ni varit gravida? hehe)

Har ni lutat er tillbaka i soffan efter en lång dags arbete och bara slutit ögonen en stund?

Jag tror alla bryter mot den tredje dödssynden... Alla har väl, innerst inne, en överdriven strävan efter njutning?

Jag har brutit mot den tredje dödssynden... Vällust. Men till skillnad från de två första så personifierar jag inte denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0