Kakao-citronsmak?!

Seriöst... Kåvepeninet som Alice ska äta är nog det äckligaste jag smakat! Och detta ska jag hälla i mitt stackars barn 28 gånger till?! "med en söt och god smak av kakao och citron" MY ASS!! Det luktar gott, som o'boy, men smakar som om o'boyen stått framme i solen ett sekel. I morse skrek Alice rakt ut och försökte fly när jag kom med flaskan, slutade med att moster Moa fick hålla fast henne och jag fick hälla långsamt i munnen och försöka övertyga henne om att svälja. Har ni försökt övertyga en snart två år gammal unge om det? Mmm. dock fick hon välling direkt efteråt så hon lugnade sig snabbt och fick bort smaken. Och jag ringde vårdcentralen och krävde tabletter. "tror du det är lättare att få henne att svälja det? De smakar minst lika illa" frågade sköterskan... Och nej, såklart inte! Men dem kan man krossa och lägga i glass eller nåt, och det går även att ta i en tugga, istället för detta flytande som är rätt mycket varje gång. Fick efter lite om och men tabletter utskrivna. Det kan ju inte bli värre, för som det är nu får hon inte i sig hela dosen när hon spottar och fräser. Lingonsylt kan tydligen dämpa tablettsmaken lite och det gillar ju Alice, så vi testar. allt detta för de jävla fästingarna!!! Död åt dem alla!! Dagens uppdrag till er läsare: döda alla äckliga fästingar som ni ser!! Och bränn deras kroppar! Inga bevis lämnas kvar!! Döda döda döda!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0