Tufft

Hängig, trött och psykiskt slut och ska jag vara ärlig har vårt hem fått förfalla framför mina ögon ett tag - jag har varken orkat eller velat ta tag i det... Jag har undvikit att bjuda hem folk, vi har åkt iväg istället.

Finns en bra anledning men den är högst privat. Och det ursäktar egentligen inte husförfallet mer än att jag bevisligen gjort roligare saker med mitt barn än städat nu när vi haft lite hemmadagar.

Nu ringde iaf Securitas idag... En av våra rökdetektorer (vi har ett larm kopplat till dem, både för inbrott och brand) har skickat meddelande till centralen att den inte mår bra... Jag vet inte vad som är fel på den, men med tanke på hur här ser ut har den säkert astma. Nu råder städkaos, för jag vill hinna få hyfsat rent innan vi får hit servicekillen, men Alice och jag har olika syn på den saken. Tyvärr är hon dessutom betydligt snabbare på att riva ut saker än jag är på att städa. Jag börjar ge upp.

Jag är mer beslutsam än någonsin om att nyttja RUT-avdrag så snart ekonomin tillåter. Det är faktiskt inte dyrt med städhjälp... och jag kan knappt tänka vad skönt med någon som dammsuger, torkar rent, plockar upp leksaker och putsar fönster här ibland!! SÅ värt det!! Mer tid för oss att spendera med Alice istället för att brottas med dammråttorna.

Kommentarer
Postat av: anna

Doseraren kostade bara 89kr hos dem, trodde att den skulle vara dyrare. Jag har 4½msk i till lill-prinsens välling och där går i lite till.



Hoppas allt är bra med er.

2012-02-01 @ 19:18:59
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Mamma

Önskar att jag hade bott lite närmare er, då hade jag kunnat hjälpa dig mer, men det känns lite långt med 100 mil för att städa lite :) Fast jag tycker det låter bra att du prioriterar Alice istället för lite smuts och damm, allt det finns kvar men lillan växer och den tiden får man aldrig tillbaka. Njut av livet gumman. KRAM!

2012-02-02 @ 22:19:09
Postat av: Amy

Förlåt! ;-)

2012-02-06 @ 18:58:45
URL: http://hannahsmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0