"Men det är ju ingenting för dig..."

Kallt. Så in i helvete kallt ute!!
Så där så man snarare skakar sig fram än går. FRUKTANSVÄRT SNORKALLT för att vara exakt.

Och trots att man står och fryser så man skakar och det hänger istappar från näsan, så verkar det finnas en allmän skånsk kommentar till mig:

"Ja, nu är det kallt, men det här är ju ingenting för dig som är van norrlandskylan!"

SÅ ska vi slå sönder den här myten direkt nu!? Jag fryser som en nakenhund i isvatten! Jag skiter blankt i var jag kommer ifrån, det är kallt här nu ändå. Och KANSKE, jag säger bara kanske, så var det därför jag flyttade 100 mil söderut - FÖR ATT SLIPPA FRYSA RÖVEN AV MIG!? Mitt späcklager må vara tjockt, men uppenbarligen inte tillräckligt för jag känner mig som en enorm massageälg; en stel konstig figur som vibrerar. Jag har iaf inga horn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0