Jul-nånting i Tollarp

Spenderade förmiddagen över den numera sedvanliga grå kräkhinken, sen skulle vi till Tollarp på vad kära maken beskrev som julmarknad med fiskedamm och ponnyridning. Och ja, barnet fick fiska och hästar var där. That's about it. Ingen marknad. Åter igen känner jag mig snuvad på detta, då det var samma fenomen i kristianstad förra helgen. Jag tror dessutom inte jag frusit så mycket sedan nyårsnatten -04 när vi iklädda festblåsor väntade på en nattbuss som aldrig kom i frekkin Östersundsklimat. Snaaart får jag tillbaka ensamrätt på min kropp igen och kan förhoppningsvis stänga mer än de översta två knapparna i min kappa... Snart, men inte före nyår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0