Jul, jul, strålande jul

Julkänslan lyser med sin frånvaro trots att jag idag vaggat genom maxi och shoppat julmat. Revbensspjäll, skinka och prinskorv och färs att göra köttbullar av... Tänkte göra klart de varma sakerna och frysa in rätt snart så är allt klart på julafton oavsett i vilket skick jag är då. Så behöver vi bara komplettera med det kallskurna. Här hemma har vi fått upp några adventsstakar och stjärnor men det är långt ifrån så välpyntat och juligt som det brukar. Jag som älskar hyacinter också får nog avstå dem i år p.g.a. lukten. Vi har iaf pyntat lite för Alices skull, plus att hon har både en paket- och en chokladkalender som hon öppnar varje dag. Och gran blir det, vi dammar nog av plastgranen i år (precis som hyacinterna pga lukt) fast vi ska vara hemma. Annars är ju plastisen vår åka-bort-gran som inte behöver tillsyn medan vi är iväg. Så jul ska dottern få oavsett om det blir med hennes far mest medan morsan ligger och spyr! Och SJÄLVKLART kommer tomten med roliga paket den 24:e!! för här finns bara snälla barn!


Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Hej gumman ser att du fxat lite julstämmning, man behöver inte jobba ihjäl sig för det blir jul iallafall så ta det lugnt och vila så mycket du kan. Här är det ingen julstämning alls bara en massa flyttkartonger i alla vrår(istället för tomten) det känns lite konstigt att inte plocka fram alla mina tomtar men jag får ta igen det nästa år. Nu hoppas vi att vi får börja flytta före jul men annars blir det på nyårsdagen. ha det så bra och kramar i massor från din mormor & Nisse.
Krama Alice, Johan och Mika också

2012-12-07 @ 11:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0