Inga fördomar...

Sökte efter något som kan linda irriterad hals och hosta... Något man har hemma...

Hittade en sida med massor av förslag, som lät superbra till en början! Men så fortsatte jag klicka mig genom sidan och hittade snart att samma "hobbydoktor" lagt ut botemedlet mot cancer och påstår att hiv inte finns, utan bara är en myt.

Jag låter nog bli att koka ihop de där hostmedicinerna också. Jag vill bara få ro att sova, inte slåss mot de rosa pingvinerna som bara jag kan se resten av natten ;)

Fast... 1 matsked äppelcidervinäger och honung som fått dra... Det kan knappast göra mig skada. Hmm.

Ahh jag har ju ingen honung!! Den fick ju mammi... Blir nödsamtal till min privata sötsaksleverantör omgående!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej på dig gumman, jag har en bok som heter mormors husapotek där kan man få lite tips om vad som är bra mot olika besvär. Honung är visst bra till mycket, bland annat hosta men också mot sömnbesvär (i ett glas ljummen mjölk med honung) annars finns det något som heter valeriana (vänderot)som är bra om man har problem med sömnen, är också febernedsättande, det finns att köpa i de flesta affärer som har hälsokost. Du kan ju prova det så kanske du får sova ordentligt. hoppas både hostan och sömnproblemen löser sig. Jag håller tummarna på att det kommer att bli bra. kram från mormor

2012-04-19 @ 21:24:51
Postat av: Mamma

Förlåt om jag smittat er med min hosta, vet hur det är och lider med dej. Honungen var perfekt lindring och går de inte över så ring doktorn, jag har fått hostmedicin som hjälper (åtminstone lite) KRYA PÅ DEJ hjärtat Kram <3

2012-04-20 @ 11:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0