Till alla SKITDÅLIGA föräldrar!

Först vill jag bara meddela att middagen igår blev toppen! Men det överskuggas av något jag sett två gånger idag...

Båda gångerna var i familjer med tydlig invandrarbakgrund, så jag undrar om det är något man inte tar lika seriöst i vissa delar av världen... Men det kvittar, jag blir VANSINNIG när jag ser det:

Folk som inte spänner fast sina småbarn i bilen!

Först hamnade vi bredvid en bil (en liten skruttbil) vid trafikljuset vid långebro och i den bilen satt en mamma med en liten flicka i Alices ålder i knät i baksätet... Inget bälte, ungen klättrade rundor där inne. När det blev grönt gasade de på som attan och jag kände bara hur det knöt sig i magen - älskar de inte sitt barn?

Sen kom ett till praktexempel på maxis parkering - En familj med en rökande pappa som körde och även här ett barn utan bälte som satt i mammans knä bak... I rök och utan bilstol direkt från E22:an...

Fy fan säger jag bara...

Kommentarer
Postat av: Michelle

nä men nilla, hur vågar du skriva ut att dem var invandrare -din rasist! haha, nä skojja bara. Du har helt rätt, det är för jävligt och jag tror att det är just så som du skriver att dem som kommer från dem länderna inte brýr sig som vi om sådana "bagateller" som säkerhet. Dessutom så har vi själva valt och skaffa våra partners och våra barn är "kärleksbarn" men de blev ihopa parade av sina föräldrar för en slant och när unge nr 35 trillar ut tror jag det kvittar dem om de mister en eller två av dem -thats life liksom. Dessutom är mannen familjens överhuvud och det finns ingen hänsyn till övriga familjemedlemar,passar det inte dem att han röker får dem väl köra ut huvudet genom rutan. saknar dig gumman, vi ses snart och jag vill gärna med till äppelmarknaden den 23-24. vi kan snacka mer om det sen. kram

2011-09-13 @ 10:31:29
Postat av: Anonym

Garanterar att man inte älskar sina barn eller tar mindre hårt på att använda säkerhetsbälte i vissa delar av världen (du befinner dig dessutom i Sverige just nu), bara en slump att du uppmärksammade två familjer med "tydlig invandrarbakgrund" som tråkigt nog inte spänt fast sitt barn i bilen. Försök att inte generalisera så mycket..

2011-09-13 @ 18:37:18
Postat av: Lizzie

Uh jag hade fått panik om jag sett sånt =/.

Själv är man äckligt noga med att spänna fast alla tre ungarna i bilen och det är rejält, för det sista man vill är att köra och smälla och barnet inte sitter fast spänd i bilstolarna =(

2011-09-16 @ 19:26:10
URL: http://chibi84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0