Stulet av Sophie!

Ja, jag har tråkigt. Johan kollar på nån lägre-division-än-elitserie-hockey och jag försöker fördriva tiden... Knyckte denna lista av Sophie.

BRUKAR DU KOMMA I TID:
Ja, för det mesta... Men jag är lite av en tidsoptimist ibland, det har jag ärvt av pappsen!

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:

Vet inte... Det är nog någon vecka sen... Om ni menar fotad som "fotograferad", för fotad som "få sparken" så tror jag aldrig det hänt.

HUR KÄNNER DU DIG NU:

Lite snuvig... Behov av en dusch. Ska åtgärda det sista snarast.

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Eftersom jag jobbar heltid och mina arbetskläder endera är svarta, mörkblå eller beigea så är det väl mest det. Men jeans och enstaka vita plagg kan åka på ibland också. Sist jag hade färg (grön) på mig så blev jag kallad för "broccoli" så det dröjer nog till nästa gång ;)

KAN DU LAGA MAT:

Ja, Johan påstår det iaf. Jag lagar mat här hemma 6 dagar av 7 och hittills har ingen vågat klaga.

VAD PLUGGAR DU:
Ingenting. Med en fil.kand-examen och ett par hundra tusen i studielån så känner jag mig rätt nöjd nu.

BLIR DU BRA PÅ KORT:

Nej, inte speciellt. Jag ser ju inte ut sådär. I verkligheten är jag MYCKET snyggare och smalare!! Faktiskt.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
Igår, efter ett hetskt samtal.

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Oh ja! Verkligen.......

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Ja, vi åt lite räkor och tittade på "mulan" när Alice hade somnat (ja, tecknad film...)

DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Det enda någorlunda välsmakande som kaffemaskinen på jobbet spottar ut är "Varm choklad med vitt"... vad "vitt" är vet jag inte, men det är iaf INTE mjölk. Vi har en del teorier på kontoret...

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB:
Ja, jag har bara legat hemma när jag var gravid och sen mammaledig - utöver det har jag alltid jobbat.

ÄR DU BLYG:

Jag KAN vara blyg... Men det är inte ofta.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:

Halv sju... varje dag!

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?

Ehmmm.. Det minns jag inte... Singstar i julas kanske?

VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?

Svårt att svara på... De senaste 10 åren har jag bara spelat wii och singstar.

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Väldigt lite antar jag... Dricker inte alkohol i sån mängd att jag blir full... Sist jag "festade" drack jag en liten drink. Varför dricka alkohol när cola är SÅ mycket godare!?

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Ja... Jag hade hyperemesis gravidarum (eller hur tusan det stavas?) när jag väntade Alice - jag kräktes minst 10ggr/dag i 36 veckor... Det är svårt att undvika offentliga platser i 36 veckor, speciellt när man har formtoppar då man mår lite bättre ett par timmar mitt på dagen, tror det ska gå bra och sen tvärvänder det. Favoriten var när jag kaskadkräktes på maxiparkeringen när min lillasyster var med :P

JAG SOVER:

Inte just nu, men ibland... Och då sover jag väl hyfsat.

VAD SA DU SENAST?
"godnatt, mammas älskling"

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?

Nej. Men jag var iaf på tivolirocken, även om den floppade lite i år.

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Brita.

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Ett par miljoner på kontot...

HAR DU SNYGGA SKOR:
Tja... Jag växlar ju mellan formella sandalvarianter som är rätt snygga och ett par svarta mögiga gympadojor som är mindre snygga... Eller gröna gummistövlar... Det beror ju på var jag är och vad jag gör...

VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
"JOHAN... ditt LARM tjuter... Stäng av innan Alice vaknar, jag vill SOOOOOVA" förmodligen...

HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:

Ja...

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Ja... Maken och hunden...

HAR DU KÖRKORT:
Ja, har haft det i 8½ år nu

ÄR DU ENSAM NU:
Nej, jag är aldrig ensam.

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?

Kiviks äppelmarknad i helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0