Så förbannat typiskt...

En satelit kommer ramla ner "någonstans kring Skåne" enligt beräkningar. Med min karma och tur, så vet jag nog exakt var den kommer träffa - rakt på mamma Nillas lilla hus!! Dock kunde de räkna ut exakt var ungefär två timmar innan så jag hoppas NASA ringer och varnar mig så jag iaf hinner ta mitt barn och köra en bra bit härifrån (ja, då åker vi till mormor!)

Men som de skriver i artikeln (som ni kan hitta här) så handlar det ju "bara" om ca 500kg skräp som ska falla ner över mig. Hmm... Mina kunskaper om infärd i atmosfären är inte kompletta, men om jag inte misstar mig så lär det vara separata delar som kommer falla i rätt hög hastighet... Och jag vet inte, men de skriver att det beräkas träffa "söder om Göteborg", vilket är en rätt stor yta... Kanske lika bra att åka NORR om göteborg redan innan...

Kan de inte ramla ner på en bättre dag? Det är ju äppelmarknad då!! Jag har inte tid att bli mosad av amerikanskt skrot den dagen. Sen skriver de att ALLT som trillar ner från himlen då tillhör USA... Well, guess what - mosar era skitsateliter mitt hus så kan ni ge er FAN på att jag tänker behålla det!! Min mark - mitt skräp! MEN om ni ameriklutter vill köpa rättigheterna att gå in på min mark och hämta erat skräp, så säljer jag gärna den rätten för 3,2 miljoner - FÖRSKOTTSBETALNING som inte betalas tillbaka om ni mot förmodan missar mitt hus. Om så är fallet kan jag iaf bjuda er på en redig hembakad svensk fika som plåster på såren för ni förlorade 3,2 miljoner.

Täcker förresten försäkringen om alla ens tillhörigheter mosas av en nerfallande satelit?? Den täcker ju inte kärnvapenkrig eller vulkanutbrott... Kanske läge att kolla in i det.

En annan sak jag vill skriva om idag är alla KORKADE CYKLISTER i den här staden!! Det är helt sjukt hus vissa beter sig! Noll respekt för bilar, varför många också skadas i trafiken. Kan man inte trafikreglerna så ska man minsann inte cyklar längs vägar eller korsa parkeringar heller!! Mest skrämmande är alla föräldrar som har knattar med sig - vad är ni ute efter att lära era barn?? Att det är okej att cykla rakt ut i vägen för bilar är gjorda av skumgummi? Hmm

Jag vet in om jag är den enda mamman i kommunen som kommer att lära mitt barn att man cyklar på HÖGER sida om man tvunget måste cykla längs en väg, man kliver av och GÅR över övergångsställena och man använder minsann HJÄLM! Och dessutom cyklar man inte ensam på bilvägar om man är ett litet barn!! Fy för attan för er idioter som lär era barn annat (alternativt inte lär dem ett dugg!)

För er som undrar vad som hänt med mitt arbete för sänkt hastighet här utanför så ligger ärendet hos länsstyrelsen nu. Polisen och trafikverket lär ha lagt in sina åsikter och jag hoppas det snart kommer ett beslut så jag endera kan fira eller överklaga. Nästa steg efter sänkt hastighet är ett farthinder här...

Jag är envis och det ska gå igenom tillslut om det så är det sista jag gör. Jag har några år på mig innan det är "kris" och Alice ska börja gå längs landsvägen för att komma till skolskjutsen... Men innan dess ska jag kämpa för att få fram en lösning. Tur man är lite bildad så man har bra argument.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj oj, det är nog bäst ni genast åker till mormor och söker skydd mot satelitnedfallet. Här kan ni vara säkra och jag lovar att ta hand om er :))

2011-09-18 @ 22:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0