En helt normal tisdag

En helt normal tisdag, Mattissonstyle!!

Vi skulle göra hand/fotavtryck i Alices babybok... Det är faktiskt den sista sidan i den boken så nu är hon rent allmänt inte längre en baby... Iallafall så hade hennes mamma kollat in i vad hon skulle använda för färg:

-Den får inte vara giftig eller på annat sätt farlig om barnet skulle få i sig den... Den ska, till skillnad från fingerfärg, dessutom hålla bra i en bok...

vad Alices mamma glömde var "Den ska vara lätt att få bort från hud..."

Vårt barn är härmed en fläckig unge. Som dessutom gnuggade sig i ögonen och gav sig själv fina panda-ögon. Ja, vi använde svart färg. Det går INTE bort... Det bara bleks lite. Så hon är inte svartfläckig... snarare mörkgrå - lite åt fruktansvärda-blåmärken-hållet (i synnerhet det mörka runt ögonen där vi inte kunnat skrubba så bra heller). Det blir nog lite att förklara på dagis imorgon.

Förutom detta har jag varit hos tandläkaren idag. Jeiiii... 880 kronor kostade undersökningen och då har de ändå dragit av 600 i tandvårdspeng. 1480 för att gapa... shit, man skulle ju blivit tandläkare! Vad de kunde konstatera var att jag går till tandläkaren för sällan (va!? Räcker inte vart sjätte år!?) och att jag har lite tandsten och några småhål som de ska laga... Det kommer kosta femtusentrehundranånting... Sen är de ute efter mina visdomständer. Jag tror de bara drar ut dem för att jävlas. Så jag vägrade låta dem röra två av dem helt... Men en ska de få dra ut (alternativet var att laga ett hål i den, men det gör tusan i mig mindre ont att bara dra ut skiten för jag använder den ju ändå inte när jag äter) och en växer tydligen på fel håll (den har inte kommit upp, utan växer på diagonalen mot hörntanden) så vi får se vad den gör härnäst, men så länge den inte gör ont så ska de minsann låta den växa rundor där inne bäst den vill tycker jag.

Och det tycker min plånbok också! Nästa besök blir vid löning... och sen ett till vid nästa löning... och ett till vid nästa... Ja, ni fattar. Eftersom Alices mamma är hysteriskt skiträdd för tandläkare så delas det upp och piller delas ut. Nästan iaf... jag sa att jag helst inte vill ha lugnande mediciner, men sen får man ju tänka på den stackarn som ska ha fingrarna mellan mina tänder när jag får panik också... Ja, vi får se. Vi provar.

Jag vill här också passa på att hänga ut min make offentligt! Bättre man kan man inte ha! Han har nu pysslat om och nattat Alice och är den bästa pappan man kan tänka sig... Jag är rädd att jag inte säger det nog ofta. Men så är det! Han är helt gudomlig med vår dotter!! Nästan så man kunde tänkt sig fler barn med honom... Men... Det får bli när HAN kan vara gravid!

Nu ska jag sätta mig i soffan och peta navelludd.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0