Skulder...

Ja, eftersom ändå ingen läser mina inlägg innan de kommenterar så kan jag ju fortsätta "sparka på dem som ligger"...

Dagens spark i röven går till alla med skulder till kronofogden. Jag vet att man kan få det knapert, men det finns oftast ett sätt att lösa problemen... Och gör det inte det så får man ju börja om och arbeta av den situation man satt sig i. Vad kan man ändra på? Flytta till billigare? Äta annorlunda? Sälja av grejer? Sätta upp avbetalningsplaner? Eller helt enkelt sluta shoppa massa onödigt...

HUR I HELVETE kan man med gott samvete gå och köpa nya möbler, teknikprylar, resor och annat när man har en skuld!? Att ni inte skäms, människor!

Jag har bott hemifrån löjligt länge nu... Och jag vet hur det är att leva på en burk tonfisk i slutet på månaden, jag har också varit student och fått ut de där underbara 5000-nånting-bara i maj... Inte tusan hade jag fått för mig att köpa ny tv då!

Fogden är inte en nödlösning, de är inte några som kliver in och betalar av DINA skulder... Och det är tragiskt att många verkar tycka och tro det. Väx upp och gör rätt för er!

Kommentarer
Postat av: Amy

Kollat på lyxfällan eller?

2011-03-14 @ 23:09:53
URL: http://hannahsmorsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0