Mammainvasion

Imorrn är det dags igen... Mammaträff i vår allt större mammagrupp! Vi började ju som fyra; Jag, Anouk, Jeanette och en tvillingmamma (som inte varit med mer sen vi fött barnen och jag vet inte om jag får skriva ut hennes namn)

Nu är vi uppåt 30 mamms allt som allt, men tack och lov (för Andy's iaf) så brukar vi sällan bli över 15 när vi träffas - för där är alltid någon sjuk, någon som har problem med äldre syskon, någon som jobbar och någon orkar helt enkelt inte den dagen.

Imorrn blir vi nog omkring 10 st, vilket är rätt lagom... Av oss 10 lär det bara vara två som vågar sig upp i rutchkanorna med sina bebisar denna gången också :) Jag och Anna är väl de enda hittills som krupit upp där genom klätterställningarna för att tjutande åka med våra livrädda små.

En annan stor händelse imorrn är ju att världens finaste Alice fyller SJU månader! Firade det redan idag genom att ge henne slickepotten när jag bakade fredagsfika till maken. Hon ÄLSKAR smet!! Givetvis var där inget bakpulver, jäst, salt eller annat som är direkt farligt för småknoppar som Alice. Lärt mig nu att man måste förtydliga det för att slippa påhopp.

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Oj! det var ingen liten mammamaffia hahhaa

2011-03-10 @ 21:00:15
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0